Τρίτη 3 Μαρτίου 2009

Κάποιος Να Μας Μάθει Να Ψωνίζουμε. Επειγόντως!

Στην Ολλανδία διδάσκουν τα παιδάκια πώς να γίνουν καλοί καταναλωτές. Εδώ ποιος θα διδάξει τους ενήλικες;

Λοιπόν, διάβασε ένα στοιχείο: Η Ελλάδα είναι η Νο1 αγορά πολυτελών προϊόντων στον κόσμο. Στον Κόσμο. Στη Γη. Νούμερο ένα. Numero Uno. Δεν το λέω εγώ, private έρευνα της Nielsen το λέει για λογαριασμό μεγάλης εταιρίας. Είμαστε Νο1 σε κατά κεφαλήν κατανάλωση Porsche Cayenne, Νο2 στην κατανάλωση La Prairie, στην πρώτη πεντάδα σε όλες (όλες) τις μεγάλες και διάσημες μάρκες. Παγκοσμίως.

Παράλληλα, όπως προφανώς ξέρoυμε, η Ελλάδα δεν είναι η Νο1 χώρα στον κόσμο σε κατά κεφαλήν εισόδημα. Δεν είναι ούτε Νο2. Ούτε καν στην πρώτη εικοσάδα. Είναι κάπου στο Νο26-Νο28, ανάλογα με το ποια λίστα διαβάζεις. Το συμπέρασμα είναι προφανές: Είμαστε μικρομεσαίοι και ψωνίζουμε σαν μεγιστάνες. Δεύτερο συμπέρασμα (ίδιο με το πρώτο, με άλλα λόγια): Είμαστε αδαείς και ελαφρώς μπουρτζόβλαχοι, που ξοδεύουμε λεφτά που δεν έχουμε για να πάρουμε ρούχα που έχουνε απάνω το logo του brand φαρδύ-πλατύ.

Κάθε φορά που βλέπεις τη γραμματέα να σουλατσάρει με τσάντα 1500 ευρώ και παπούτσια των 500, η απορία δεν έχει να κάνει μόνο με την πηγή των χρημάτων, αλλά και με την πλήρη άγνοια της γραμματέως για την αξία του χρήματος. Είναι αλήθεια ότι ως λαός δυσκολευόμαστε λίγο με το concept, καθώς ιστορικά κουβαλάμε υπερβολικά πολλά κόμπλεξ, έχουμε ζήσει φτώχιες μεγάλες μέχρι σχετικά πολύ πρόσφατα, κι αυτό έχει περάσει με βλαβερές συνέπειες στην ψυχοσύνθεση των παππούδων και των μπαμπάδων μας και, μοιραία, και σε μας.
Όλο αυτό το κιμπάρικο το Ελληνικό το στυλ, το "τα 'χω και τα πετάω, κι αν δεν τα 'χω, πάλι τα πετάω για να μοιάζει ότι τα 'χω", είναι ένα ψυχικό σύμπλεγμα με συγκεκριμένες ιστορικές καταβολές. Αλλά πρέπει να φταίει και κάτι άλλο, δεν μπορεί. Κι άλλες χώρες έχουν περάσει φτώχια, γιατί είμαστε εμείς οι πρώτοι στον κόσμο, οι χειρότεροι, οι πιο γκάου καταναλωτές της Γης;

Σύμφωνα με τη Nielsen, πουθενά στον κόσμο δεν γίνονται αυτά, ούτε στο Ντουμπάι, ούτε στις Μόσχες, ούτε στα Λονδίνα. Πουθενά. Μόνο εδώ είναι το φαινόμενο τόσο έντονο. Είναι, ομολογουμένως, περίεργο. Και στους καιρούς που ζούμε, είναι και τρομερά επικίνδυνο.

Την ώρα που η ίδια η χώρα κινδυνεύει με πτώχευση (δεν είναι αστείο), μια πιο υπεύθυνη καταναλωτική συμπεριφορά θα ήταν αυτονόητη -αλλά πού ξέραμε ποτέ το μέτρο για να το έχουμε στην καταναλωτική συμπεριφορά;

Στην Ολλανδία (Νο11 πλουσιότερη χώρα), όπου ως γνωστόν οι άνθρωποι είναι φρικτά τσιγκούνηδες, είχαν μια καλή ιδέα: Ένα μάθημα/σεμινάριο που διδάσκεται σε παιδάκια, ώστε να μάθουν να καταναλώνουν και να μην επηρεάζονται από τις διαφημίσεις. Κάτι παρόμοιο δεν θα ήταν και πολύ αποτελεσματικό στην Ελλάδα, βέβαια, όπου οι γονείς είναι η καταλυτική επιρροή στο θέμα. Τα δικά μας τα παιδάκια μαθαίνουν μια χαρά να σπαταλάνε ασύστολα (καθώς η οικονομία καταρρέει), αλλά τουλάχιστον οι διαδηλώσεις τους είναι οι πιο στυλιστικά άψογες στην ιστορία των μαζικών αγώνων -και έχουν κάνει και δώδεκα χρόνια θρησκευτικά στο σχολείο.

9 σχόλια:

ΦΟΥΛΗ είπε...

Kαλλα όλα τα γκάλοπ εμείς τι κάνουμε. Άντε να τη μαζέψεις τη μικρή με το επώνυμο ρούχο ,παπουτσι κινητό τελευταίας τεχνολογίας κ.λ.π. Αν της μιλήσεις θα πει δουλεύω και τα παίρνω,και καλά, αν κάνει δικό της σπίτι πως θα τα καταφέρει; Πιστεύω πώς ένας από τους λόγους που χωρίζουν τα ζευγάρια είναι και γκρίνια του (θέλω),και με τη σειρά το φόρτωμα της κάρτας .Καλό βράδυ LILI

KitsosMitsos είπε...

Τρομερή εκπαίδευση! Εδώ και αν μας χρειάζεται!!!

fresco είπε...

δε σωζόμαστε με τίποτα Lilyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!

:-D :-D :-D

byeee;-)

ZouZouna είπε...

Νεοπλουτισμό καλέ το λένε αυτό! Πλούτισε, λέμε τώρα, ξαφνικα ο Ελλην και νομίζει πως κάτι έγινε. Διότι απο το χωρίον που είχε μεταφορικό μέσο το μλαρ' στην καλύτερη, είδε το cayenne και εστραβώθη!
Οσο για την γραμματέα... επειδή προϊσταμένη του επαγγέλματος πολλά έτη, τι έχουν δει τα μάτια μου, δεν περιγράφεται! Υπεμονή !

barel είπε...

Εδώ διδασκόμαστε απο μικροί τα moschino και τα burberry...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΝΟΗΣΕΙ ΤΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΞΕΜΥΑΛΙΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΛΑ ΜΙΚΡΑ.Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΜΠΑΖΕΙ ΑΠΟ ΠΑΝΤΟΥ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

Ανώνυμος είπε...

Δε χρειάζονται μαθήματα … έρχονται δύσκολες μέρες που θα διδάξουν τον Έλληνα θέλοντας και μη να μαζέψει το πορτοφόλι του. Οι ζήτηση στα είδη πολυτελείας μειώνεται ραγδαία … Η αγοραστική δύναμη μειώθηκε προ πολλού .. και δεν υπάρχουν δάνεια καινούρια για τους υπερδανεισμένους …. Σε έξι μήνες όταν οι πρώτες 100.000 απολύσεις θα είναι γεγονός …. Θα δεις μαθήματα εξπρές .. καταναλωτικής συνείδησης … καιρός ήταν… να βάλουν κάποιοι μυαλό .. για να μη τη πληρώνουμε και ‘μεις οι υπόλοιποι. Καλησπέρα.

fpboy είπε...

γεια σου!
αλήθειες είναι αυτές οι μελέτες,
έχω δει πολλές παρόμοιες απο ανεξάρτητους οργανισμούς !
Κοπελιά η χώρα δεν κινδυνεύει με πτώχευση.
Η Ελλάδα είναι μια πλούσια χώρα με πάμπλουτους πολίτες ,αλλά χωρίς καλά οργανωμένο κράτος για το 20% των ''μη εχόντων''.

Δεν θα γίνουν ούτε 100 χιλιάδες απολύσεις, ούτε τίποτα.
Και τις περισσότερες φορές,
τα βλογ και οι φορείς που ''ουρλιάζουν'' για απολύσεις στην Ελλάδα , λένε ψέματα και αναφέρονται σε συμβάσεις μερικών μηνών που αφορούν τουριστικές δουλειές κ.τ.λ.

Το πρόβλημα στο εξωτερικό είναι τεράστιο, στην Ελλάδα υπάρχει πολύ χρήμα .

fresco είπε...

λιλάκι σε περιμένει έκπληξη...ΕΛΑΑΑ!!!